1. Indledning og Aftalegrundlag
1.1 Disse forretningsbetingelser (“Betingelserne”) regulerer enhver handel mellem Sense Organics NL B.V. (herefter “Sense Organics”) og dennes kunde (herefter “Kunden”) ved køb af varer via senseshop.dk eller anden aftaleform. Når du gennemfører en bestilling, bekræfter du samtidig, at du er fyldt 18 år, og at du har læst, forstået og accepteret Betingelserne.
1.2 Alle de hamp-/cannabisrelaterede produkter, der forhandles af Sense Organics, indeholder under 0,2% THC i overensstemmelse med gældende dansk og EU-lovgivning. Produkterne kan eller skal ikke sidestilles med ulovlig cannabis.
1.3 Sense Organics forbeholder sig retten til løbende at opdatere og ændre Betingelserne med 30 dages varsel. Den til enhver tid gældende version af Betingelserne vil være tilgængelig på senseshop.dk.
2. Produkter, Formål og Ansvarsfraskrivelse
2.1 Produktanvendelse
• Produkterne sælges udelukkende som samleobjekter og/eller souvenirs. De må hverken indtages eller opvarmes til over 60 grader.
• Sense Organics’ produkter er ikke at betragte som lægemidler eller fødevarer, og kan ikke diagnosticere, behandle eller kurere sygdomme.
2.2 Fiktive Navne og Markedsføring
• De anvendte produktnavne er rent fiktive og tjener alene markedsføringsformål.
2.3 Laboratorieanalyser og Kvalitet
• Samtlige produkter gennemgår laboratorietests, der skal sikre, at THC-indholdet er under 0,2%, og at produktkvaliteten er i overensstemmelse med gældende EU-regulering.
• Testresultater offentliggøres i det omfang, det er praktisk muligt. Kunden kan anmode om at få tilsendt en kopi pr. e-mail eller tilføjet fysisk i sin ordre. Sense Organics opfordrer dog til levering pr. e-mail for at minimere papirforbrug.
• Bemærk, at der kan forekomme mindre variationer mellem batchprøver og det endelige produkt, særligt ved infuserede produkter.
2.4 Overholdelse af Lokal Lovgivning
• Når du afgiver ordre, erklærer du, at du har undersøgt og overholder de lokale regler og restriktioner, som måtte være gældende for import eller besiddelse af varer med cannabinoidindhold. Sense Organics driver virksomhed under dansk lovgivning og lever op til de krav, denne lovgivning stiller.
3. Priser og Betaling
3.1 Priser
• Alle oplyste priser er inklusive dansk moms og eksklusive eventuelle leveringsomkostninger, medmindre andet er tydeligt angivet.
• Aktuelle priser fremgår på senseshop.dk og kan ændres uden forudgående varsel, dog ikke med tilbagevirkende kraft for allerede gennemførte ordrer.
3.2 Betalingsformer
• Sense Organics accepterer betalingsmetoder som Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, Apple Pay og Google Pay.
• Der pålægges ikke transaktionsgebyrer på kortbetalinger.
3.3 Betalingstidspunkt
• Betaling trækkes først, når ordren afsendes, medmindre andet tydeligt fremgår ved bestillingen.
• Betaling gennemføres via en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger for at beskytte dine data bedst muligt.
4. Levering
4.1 Leveringsområder og -tider
• Sense Organics leverer som udgangspunkt kun til udvalgte lande i Europa.
• For ordrer i Danmark er leveringstiden normalt 1-4 hverdage. Bestiller du på en hverdag inden kl. 17:00, afsendes varen ofte samme dag. Ordrer modtaget i weekend eller på helligdage afsendes den førstkommende hverdag.
• Skulle leveringstiden mod forventning blive forlænget, kontaktes du hurtigst muligt på e-mail.
4.2 Leveringsmetoder
• Sense Organics benytter blandt andre: GLS, DAO365, Bring, UPS, DHL, PostNord.
• Levering kan ske til privatadresser eller pakkeshops i hele Danmark. Til Grønland og Færøerne leveres der kun til privatadresser.
4.3 Ansvar
- Vi gør vores bedste for at levere til tiden, men vi kan ikke holdes ansvarlige for forsinkelser forårsaget af: Toldbehandling, ekstreme vejrforhold, strejker hos fragtfirmaer , eller pandemier eller andre uforudsete hændelser.
5. Retur- og Fortrydelsesret
5.1 Generelt
• Der ydes 14 dages returret for varer købt via webshoppen. De 14 dage regnes fra den dag, du modtager varen.
• Hvis du ønsker at udnytte fortrydelsesretten, skal du inden for 14 dage efter modtagelsen af varen give skriftlig besked herom til vores support (support@senseshop.dk).
5.2 Returneringens Omfang og Omkostninger
• Du bærer selv udgiften til returnering og vælger selv transportør.
• Varen skal returneres til Sense Organics senest 14 dage efter, at du har meddelt din fortrydelse.
5.3 Varens Stand
• Produktet skal være uåbnet og i samme stand som ved modtagelse for at du kan få købsbeløbet retur.
• Er varen prøvet, åbnet eller brugt på en måde, der forringer varens salgsværdi væsentligt, kan Sense Organics vurdere, at værdien er gået tabt. I sådanne tilfælde gives der ingen tilbagebetaling.
6. Annullering og Refundering
6.1 Annullering af Ordre
• Hvis du ønsker at annullere en ordre, skal du kontakte support (support@senseshop.dk) hurtigst muligt.
• Annulleres ordren, inden den er afsendt, betaler du intet.
6.2 Annullering efter Afsendelse
• Hvis din ordre allerede er pakket og evt. en trackingkode er tilsendt, vil fragtomkostningerne blive fratrukket det samlede refusionsbeløb, uanset ordrens størrelse.
• Eventuelle forsinkelser, der opstår hos fragtselskabet, berettiger ikke nødvendigvis til yderligere kompensation, medmindre andet er aftalt.
7. Reklamationsret
7.1 Omfang
• I henhold til dansk købelov har du 2 års reklamationsret på produkter købt hos Sense Organics. Reklamationsretten dækker materiale- og fabrikationsfejl.
• Eventuelle fejl eller mangler skal meddeles Sense Organics senest 7 dage efter konstatering, dog inden for 2 år efter købet.
7.2 Udelukkelser
• Reklamationsretten bortfalder, hvis varen er anvendt forkert, opbevaret uhensigtsmæssigt eller på anden måde behandlet i strid med de anvisninger, der følger med varen.
7.3 Ombytning og Returnering
• Hvis reklamationen er berettiget, dækker Sense Organics returneringsomkostningerne i rimeligt omfang, dog ikke ved forsendelse pr. efterkrav.
8. Persondatapolitik (GDPR) og Cookies
8.1 Generelt
• Når du handler hos Sense Organics, afgiver du visse personoplysninger, som vi behandler fortroligt og sikkert efter gældende databeskyttelsesregler. Dine data opbevares og anvendes kun til de formål, hvortil de er indsamlet.
8.2 Tredjeparter
• Sense Organics benytter tredjepartsløsninger til betalingshåndtering, fragt og lignende. Alle underleverandører er underlagt databehandleraftaler, der sikrer et tilsvarende højt niveau af databeskyttelse.
8.3 Læs mere
• Du kan læse yderligere om vores databehandling, cookies og privatlivspolitik under vores privatlivspolitik på www.senseshop.dk.
9. Laboratorietests, Analyser og Cannabinoidindhold
9.1 Formål og Metode
• Sense Organics gennemfører laboratorietests for at sikre korrekt deklaration og lovlig THC-procent (<0,2%).
• Testresultater publiceres som vejledende og baserer sig på stikprøver. Der kan forekomme minimale udsving fra batch til batch, især ved infuserede produkter.
9.2 Infuserede Produkter
• Ved infuserede varer er den oplyste procent af en given cannabinoid tilført under produktionen i henhold til varedeklarationen. Mindre afvigelser kan dog forekomme ved måling.
10. Klagemuligheder
10.1 Intern Klage
• Hvis du vil klage over et produkt eller er utilfreds med dit køb, kan du kontakte os på support@senseshop.dk. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for 1-3 hverdage.
10.2 Ekstern Klagemyndighed
• Ønsker du at klage over et produkt købt hos os, kan du også henvende dig til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby – www.forbrug.dk
• Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage via EU-Kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
11. Ansvarsfraskrivelse vedrørende Toldkontrol og Tilbageholdelse af Forsendelser
Ansvarsfraskrivelse vedrørende toldkontrol og tilbageholdelse af forsendelser
Hos Sense Organics ApS bestræber vi os på at sikre, at alle vores produkter overholder gældende dansk lovgivning. Vi gør opmærksom på, at forsendelser kan blive udtaget til kontrol af Toldstyrelsen eller andre myndigheder med henblik på at verificere varernes lovlighed.
I tilfælde af, at din pakke bliver tilbageholdt af toldmyndighederne, er dette uden for vores kontrol. Vi kan desværre ikke tilbyde kompensation, før der foreligger en officiel afgørelse fra de involverede myndigheder vedrørende forsendelsens status. Vi anbefaler, at du som kunde holder dig orienteret om gældende regler og restriktioner for import af varer, inden du foretager et køb. Skulle din forsendelse blive tilbageholdt, vil den relevante myndighed kontakte dig med yderligere information og vejledning.
Vi står naturligvis til rådighed for at besvare eventuelle spørgsmål og assistere dig i processen, så vidt det er muligt inden for lovens rammer.
For mere information om toldkontrol og dine rettigheder, henviser vi til Toldstyrelsens officielle hjemmeside (https://toldst.dk/borger/internethandel/kontrol-af-post-og-pakke)
12. Lovvalg og Værneting
12.1 Alle tvister og uoverensstemmelser, der måtte opstå i forbindelse med køb hos Sense Organics, er underlagt dansk ret.
12.2 Tvister skal som udgangspunkt indbringes for Retten i København, medmindre ufravigelig lovgivning bestemmer andet.